بامانا برای همه سلیفه ها

قالیشویی و قالیشویی در تهران

بامانا برای همه سلیفه ها

قالیشویی و قالیشویی در تهران

بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست ، پدافند غیرعامل ، آتش نشانی ، تجهیزات آتش نشانی ، تجهیزات ایمنی ، کپسول آتش نشانی ، دوربین مداربسته ، بهداشت حرفه ای ، مجله ایمنی ، ایمن ، امنیت ، حفاظت ، حفاظت و امنیت ، اخبار ایمنی ، اخبار محیط زیست ، اخبار بهداشت ، مدیریت بحران

پیوندهای روزانه
نرخ تبدیل غالباً حاصل تقسیم پارامتری بر پارامتر دیگر است و در واقع یعنی پارامتر اولی با چه نسبتی به پارامتر دوم تبدیل می شود. نرخ تبدیل یک سنجه است که می تواند بر حسب پارامتر های مختلف سنجیده شود. تیم مجرب آویناوب با داشتن کارشناسان مجرب در زمینه سئو و طراحی سایت، شما را با واژه Conversion Rate و افزایش نرخ تبدیل کمک می کند.
نرخ تبدیل چیست و چگونه می توان آن را محاسبه کرد؟

نرخ تبدیل چیست

بیایید فرض را بر این بگذاریم که خارج از فضای دیجیتال هستیم. می خواهیم نرخ تبدیل یک فروشگاه یا بوتیک را محاسبه کنیم. می خواهیم محاسبه کنیم در طول روز چند نفر وارد مغازه شده و چه تعداد از آن ها خرید کرده اند، این یکی از سنجه هایی است که می توان محاسبه نمود. اما سنجه های دیگری هم داریم که غیرقابل محاسبه است مثل میزان رضایت مشتری بعد از خرید، زیرا کیفی است و تنها با نظر سنجی می توان پی برد، اما باز هم عدد محاسبه شده زیاد دقیق نیست. بفرض 80 نفر وارد مغازه شده اما 20 نفر از آن ها خرید کرده اند، نرخ تبدیل در اینجا می شود 20%. ما سنجه های مختلفی داریم و نحوه محاسبه هر یک متفاوت است. سنجه های کسب و کارها متفاوت است و مهم اینست که کدام سنجه ها را مورد نظر قرار بدهیم. یکی از سنجه های مهم قابل محاسبه در فضای دیجیتال، نرخ تبدیل است. برای اینکه این موضوع بهتر در ذهن ما بماند به چند مثال توجه می کنیم چرا که گاهاً نرخ تبدیل را اشتباه محاسبه می کنیم.
ابتدا باید ببینیم چی به چی تبدیل می شود؟

چی اول معمولاً چیز واضحی است مثلاً بازدیدکننده، مصرف کننده، مشتریان سابق یا کسانی که قبلاً ثبت نام کرده اند، اما چی دوم قدری نکته دار است. مثلاً شما فرض کنید که یک لندینگ پیج یا صفحه فرود طراحی می کنیدتبلیغات اینترنتی یا تبلیغات کلیلیکی می دهید در یک سایت خوب، اتفاقی که می افتد چیست؟ در صفحه فرود می گویید لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید بعد می گویید خب نرخ تبدلی یعنی همین. ابتدا تعداد کلیک ها را می شمریم سپس با توجه به گوگل آنالیتیکس می گوییم چند نفر وارد پیج شده و در نهایت چند نفر فرم را پر کرده اند و ایمیل خود را وارد کرده اند. اینجا نرخ تبدیل می شود؛ نرخ تبدیل بازدید کننده به contact point یا اطلاعات تماس. ممکن است کسی بگوید که برای من مهم نیست چند نفر فرم را پر کرده اند برای من مهم اینست که چند نفر ایمیل اولی را که میفرستم را باز می کند، نرخ تبدیل واقعی اینست، این هم درست است. اما نفر دیگر می گوید برای من مهم است که چند نفر با ایمیل وارد سایت من شده اند در واقع منجر به بازدید کننده تکراری Returning Visitor شد، می خواهم متوجه شوم که تبلیغات کلیکی چه تعداد بازدید کننده برای من ایجاد می کند.
پس این خیلی مهم است که چه پارامتری به چه پارامتر دیگری طی چه فرآیندی و در چند مرحله تبدیل می شود.
یکی از اشتباهات متداول اینست که ما در انتخاب لندینگ پیج یا آنچه را که می خواهیم بر اساس آن Conversion Rate را محاسبه کنیم، اشتباه می کنیم.
حتما بخوانید نکات طلایی در بهینه سازی وردپرس

ما دیجیتال مارکتینگ ها معمولاً Conversion Rate را بصورت جزئی و مرحله به مرحله محاسبه می کنیم و به آن قیف بازاریابی Marketing Funnel می گوییم. هدف ما اینست که مرحبه به مرحله کانورژن ریت را بالا ببریم و در نهایت منجر به بهبود کانورژن ریت اصلی شویم.

مثال: 1000 نفر یک تبلیغ را مشاهده کردند، 5 نفر بروی آن کلیک کرده، تبدیل بازدید کننده به کلیک کننده را CR1 (Click Rate) گویند. حال در صفحه دیگر اطلاعات محصول را قرار داده و بازدیدکنندگان را تشویق میکنیم که سبد خرید را پر کنند و در این بین تنها سه نفر سبد خرید را پر کرده این نرخ تبدیل را CR2 می گویند، اما تنها 1 نفر درگاه پرداخت را انجام داده و خرید را نهایی می کند، نرخ تبدیل در اینجا 0.001% است.

ادامه مطلب
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی