هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

برگزاری مراسم بله برون

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۲۵ ب.ظ

برگزاری مراسم بله برون: بله بران یا همان بله برون در تشریفات عروسی مراسمی است که معمولاً پس از خواستگاری و زمانی که عروس خانم جواب بله را به خانواده داماد می دهد، برگزار می شود. این مراسم تشریفاتی تر، مفصل تر و پر سر و صداتر از خواستگاری برگزار می شود. بله برون اصول اولیه خود را دارد و تمام قول و قرارها مانند مهریه در آن مشخص می شود.

برگزاری مراسم بله برون

برای این برگزاری این مراسم بهتر است اقوام درجه یک خود را دعوت کنید البته بدون حضور بچه ها، زیرا بودن آن ها در مراسمی که قرار است در آن تاریخ عقد و عروسی و مهریه و … مشخص شود خیلی مناسب نیست و امکان بروز مشکلات زیادی پیش می آید. اقوامی مانند خواهر و برادر با همسرانشان، پدر بزرگ و مادر بزرگ ها، عمه، خاله، دایی، عمو جزو میهمانان اصلی این مراسم هستند. لزومی ندارد در این مراسم دخترخاله و پسرخاله ها و … حضور داشته باشند.

گل و شیرینی و نشان

در تشریفات مجالس بله برون خانواده ی داماد باید گل، شیرینی، پارچه چادری و انگشتری به عنوان نشان نامزدی برای عروس تهیه کنند. البته بعضی از خانواده ها در این روز وسایلی مانند پیراهن، روسری و کیف هم برای عروس شان به عنوان هدیه تهیه می کنند که البته جز رسوم اصلی نیست. اگر عروس خانم با میزان مهریه تعیین شده با توافق طرفین موافق باشد، جواب بله را می دهد و در این زمان است که مهمانان جعبه ی شیرینی که آقا داماد و خانواده اش آورده اند را باز می کنند و می چرخانند. پس از آن مادر یا خواهر داماد می تواند انگشتر نشان را در دست عروس خانم کند و پارچه ی چادری که برای او هدیه آورده اند را روی سر او بیندازد.

دفترچه بله برون

 

ادامه مطلب

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۱۷
  • ۱۳۷ نمایش
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی