هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

سیستم های اعلام و اطفاء حریق در اتاق سرور

چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲ ب.ظ

استفاده از سیستم های اعلام و اطفاء حریق در اتاق سرور (دیتاسنترها و مراکز داده کوچک) و همچنین طراحی و اجرای اصولی و استاندارد این گونه سیستم های در اتاق های سرور دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. اطلاعات در سازمان ها به بخش های مختلف اطلاعات مالی(حساب ها و کارکنان) امنیتی از قبیل اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده بسته به نوع سازمان تقسیم بندی می شود. همچنین امنیت و محافظت فیزیکی و حفاظت از حریق سرورها و دستگاه های ذخیره سازی اهمیت بالایی دارد.

سیستم های اعلام و اطفاء حریق در اتاق سرور

سالانه میلیاردها ریال هزینه هنگفت برای خرید سرور و دستگاه های تجمیع اطلاعات در دیتاسنترها و مراکز داده صرف شده که حفظ اسناد و مدارک مجازی را پر اهمیت تر کرده. همچنین حفاظت و ایمنی در برابر حریق در مراکز داده اهمیت بسزایی دارد . در دیتاسنترها مجموعه کابل ها لوازم الکترونیکی تابلوهای برق و نیز سیستم های سرمایشی مختلفی به کار رفته که هر کدام مستعد حریق هستند و در زمان بروز آتش سوزی باید از انها محافظت شوند. این موضوع باعث می شود تا از یک سیستم یکپارچه، قدرتمند، بروز و همچنین مناسبی همچون سیستم های اعلام و اطفاء حریق استفاده شود.

  • بررسی اشتباهات رایج در طراحی و اجرا
  • بررسی دلایل تخلیه ناخواسته و راهکارهای پیشگیری
  •  الزامات و توصیه های ایمنی
  •  آسیب شناسی سیستم های اعلام و اطفا حریق استفاده شده در اتاقهای سرور به همراه بررسی تجربه های موفق و ناموفق
  •  بررسی تخصصی سیستم های اعلام حریق مناسب جهت استفاده در اتاقهای سرور شامل پانل اطفای حریق، سیستم Air Sampling، نوع دتکتورهای مناسب فضای اصلی، کف و سقف کاذب، استانداردها و نحوه طراحی
  •  بررسی استفاده از سیستم های اطفای حریق موضعی داخل رک به جای Total Flooding و نحوه طراحی
  • بررسی شرایط سازه اتاق سرور

نکات اجرایی و کاربردی مهم در خصوص طراحی و اجرای سیستم های اعلام و اطفاء حریق در اتاق سرور:

  • یک دیتا سنتر بسیار متفاوت از یک اتاق سرور کوچک است و در هنگام تدوین دستورالعمل، این تفاوت ها می بایست در نظر گرفته شود.
  • در بسیاری از موارد، شروع حریق از سقف و کف کاذب بوده است و در نظر گرفتن سیستم های اعلام و اطفاء حریق مناسب در سقف و کف کاذب اهمیت زیادی دارد.
  • استفاده از دتکتورحرارتی کابلی(LHD) در کف کاذب به همراه دتکتور دود، جهت کشف سریع حریق سودمند است.
  • استفاده از دتکتورهای Air Sampling جهت کشف سریع حریق توصیه می گردد.

بر اساس استاندارد و طبقه بندی کلاس حریق و سناریوی آتش لوازم الکترونیکی در طبقه کلاس C  قرار می گیرند که در این کلاس رعایت طراحی استاندارد اهمیت زیادی دارد. بر اساس استاندارد، فاکتورهای زیادی برای در نظر گرفتن طراحی سیستم اعلام و اطفا حریق در دیتا سنترها اهمیت دارند؛ ابتدا باید مکان مورد نظر از طرف کارشناس ایمنی بازدید و سپس مولفه های زیر در نرم افزار محاسبه گردند .

ادامه مطلب

  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی