هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

عملیات پلاسکو به اتمام رسید

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴ ق.ظ

پنج‌شنبه سیاه پلاسکو، یازده سپتامبر تهران
عملیات پلاسکو به اتمام رسید

به گزارش ماهنامه مهندسی حفاظت از حریق، ساختمان تجاری پلاسکو در خیابان جمهوری تهران که طبقه نهم آن از ۸ صبح پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ دچار حریق شده بود، بعلت ضعف ساختاری سازه فولادی و شدت حرارت آتش‌سوزی فرو ریخت. در این حادثه بیش از  ۲۰۰ آتش‌نشان به محل اعزام شده بودند که متاسفانه در اثر فروریختن ساختمان، ۱۶ نفر از آتش‌نشانان و ۴ نفر مالکینی که علیرغم اخطارهای آتش‌نشانان و پلیس، برای برداشتن اسناد و اموالشان به ساختمان برگشته بودند، در زیر صدها تن آوار مدفون شدند.

لیکن عدم توجه به این مهم ضمن آنکه غم‌انگیزترین تراژدی سال ۱۳۹۵ را رقم زد، ضربه‌ای مهلک بر اقتصاد صنعت پوشاک تهران، در بحبوحه رونق اقتصادی ایام آخر سال وارد کرد.

البته برخی با این ادعا موافق نیستند و فرضیاتی مانند وقوع انفجار در طبقات فوقانی پلاسکو را مطرح می‌کنند و این گونه نتیجه می‌گیرند که برج ۱۷ طبقه اسکلت فلزی نمی‌ریخت، اگر انفجاری در آن رخ نداده بود. فرضیه‌ای که برخی از موافقانش، برای اثباتش دلایلی نیز می‌تراشند و مستنداتی نیز ارائه می‌کنند.

انگار نه انگار که می‌بایست بررسی کرد چرا این سازه فروریخت؟ آیا در طراحی سازه آن خطایی وجود داشت، یا در اجرایش خوب عمل نشده بود؟ اگر ضعف سازه عامل ریختنش بود، چه می‌شد کرد که از فروریختنش جلوگیری شود و چه باید کرد در آینده سازه های مشابه یا حتی ساختمان های نوساز از گزند چنین آسیب های مرگباری در امان باشند؟

 

ادامه مطلب(کلیک کنید)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی