هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

عیب یابی سیستم های اعلام و اطفاء حریق

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲ ق.ظ

سیستم های اعلام و اطفاء حریق

به گزارش بازار نگین رازی، ، نیاز به بررسی ها و عیب یابی های متعددی دارند و صرفا به اینصورت نیست که دستگاه های شما باید مثل ساعت هرلحظه در حال کارکردن بدون هیچ مشکلی باشند! هشدار: هنگامی که درب جلوی دستگاه باز می شود برق ۲۲۰ ولت را قطع کنید.

اشکالاتی که ممکن است بروز کند:

  1. شستی های اعلام حریق و دتکتورهای حرارتی ساده گاهاً بجای اعلام وضعیت حریق، باعث اعلام اشکال می شوند که می تواند به معنای وصل نبودن مقاومت ۴۷۰ اٌهم در داخل شستی اعلام حریقیا دکتور حرارتی باشد. طبق استاندارد BS5839 از اول ژانویه ۱۹۹۰ باید یک مقاومت ۴۷۰ اٌهم با کدهای رنگی زرد، بنفش، قهوه ای، طلایی یا نقره ای  است که در داخل شستی های اعلام حریق و دتککتور حرارتی بصورت سری نصب شود.

تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

  1. اشکال تغذیه(mail fault):
    – چک کنید که آیا چراغ سبز Power روش است، در غیر اینصورت تغذیه ۲۲۰ ولت و فیوز آن را کنترل کنید
    – سیم های باطری را چک کنید(باید سیم قرمز رنگ به ترمینال مثبت باتری و سیم سیاه رنگ به ترمینال منفی باطری وصل شده باشد). اگر سیم های باطری اشتباه وصل شوند، فیوز باطری خواهد سوخت که باعث روشن شدن نشانگر اشکال تغذیه می گردد.
    – بررسی کنید که دو باتری ۱۲ ولت با آمپر ساعت مناسب بصورت سری به سیستم وصل شده باشند.
    – بررسی کنید که کانکتورها به درستی به بردها وصل شده باشند.
    – بررسی کنید که سیم های ترانس درست داخل ترمینال قرار گرفته باشند.
    – چنانچه چراغ های Power و mail fault هنوز روشن هستند، باید باتری ها را عوض کنید.
  2. اشکالات اعلام حریق: تجهیزات کلاه ایمنی


  3. – مدار زونی که باعث ایجاد مشکل شده است را از ترمینال جدا کنید و مقاومت صحیح انتهای خط را به جای آن قرار دهید که به رنگ های آبی، خاکستری، قرمز، طلایی یا نقره ای هستند.
    – سوئیچ را در حالت Button Control قرار داده و دکمه Silence را بزنید و پس از آن دکمه Reset را فشار دهید. درصورتی که مشکل حل شد حتما سیم بندی های اعلام حریق را نیز چک کنید و در نهایت اگر وضعیت اعلام حریق ادامه یافت و مشکل برطرف نشد با فروشنده تماس بگیرید.
  4. اشکالات زون(Zone Fault):
    – مدار زونی که باعث ایجاد مشکل شده است را از ترمینال جدا کنید و مقاومت صحیح انتهای آن را بجای آن قرار دهید. در صورتی که مشکل برطرف شد حتما سیم بندی و دتکتور را مجددا چک کنید.
  5. اشکالات آژیرها(Sounder Fault): تجهیزات ترافیکی


  6. – فیوزهای خروجی آژیر را که بر روی برد اصلی قراردارند را آزمایش کنید و در صورت سوخته بودن آن ها را عوض کنید(فیوز ۳ آمپر)
    – بررسی کنید که مقاومت انتهای خط(۶۸۰۰ اٌهم قرمز، بنفش، طلایی یا نقره ای) متصل باشد. مدار آژیر مربوطه ره از ترمینال جدا کید و خط مقاومت انتهای خط را به جای آن قرار دهید.
    – در صورت برطرف شدن مشکل آژیر، سیم بندی ها را چک کرده و سوئیچ را در حالت Button Control قرار دهید و در نهایت دکمه Reset را فشار دهید.
    – در صورتی که دکمه ها عمل نمی کنند، سوئیچ را در حالت Button Control قرار داده، دکمه Silence را بزنید و پس از آن دکمه Reset را فشار دهید. اگر مجددا مشکل وجود داشت، باید کانکتور اتصال سوئیچ به برد را کنترل کنید و درنهایت اگر باز هم مشکل رفع نشد با فروشنده تماس بگیرید.

بازدید سیستم تجهیزات کفش ایمنی

بازدید روزانه:

  • ابتدا بررسی کنید که چراغ سبز رنگ Power روش باشد. همچنین هیچ چراغ یا آژیر دیگری روشن نباشد. هرگونه اشکال را به تعمیرکار مربوطه گزارش داده و در فرم ثبت وقایع وارد کنید.

بازدید هفتگی:

  • سوئیچ را در حالت Button Control قرار داده و دکمه Reset/Test را فشار دهید.
  • بررسی کنید که چراغ زون ها روشن می شوند و کار می کنندو شستی اعلام حریق یا سنسور را فعال کنید تا اعلام حریق آزمایش شود و عملکرد آژیر ها را کنترل کنید. حالا دستگاه را با فشار دادن دکمه Silence و Reset/Test به حالت اول بازگردانید(برای انجام این آزمایش نیاز به شخص دیگری نیز دارید).
  • هر هفته یک زون مختلف و همچنین شستی یا سنسور را چک کنید. به همین شکل بصورت دوره ای کلیه شستی ها و سنسور ها را چک کنید.

تجهیزات لباس کار

  • توصیه می شود نقشه از ساختمان در مورد جزئیات مربوطه به محل استقرار شستی ها و سنسورها در دسترس داشته باشید.
  • همه شستی ها و سنسورها را بررسی کرده تا مطمئن شوید همه آن ها در دسترس می باشند.

بازدید فصلی:

  • گزارشات قبلی را بررسی کرده و تا تمام مشکلات قبل را تصحیح کرده باشید.
  • باطری و اتصالات آن را بازدید کنید. مانند بازدید هفتگی در هر زون یک سنسور یا شستی را فعال کنید تا اعلام حریق آزمایش شود. برق ۲۲۰ ولت را قطع کرده و قابلیت باطری را برای تغذیه آژیرها بررسی کنید.

بازدید سالانه:

  • دقیقا همانند بازدید های هفتگی و فصلی عمل کنید ولی کلیه دتکتورها، شستی های اعلام حریق، آژیر ها و تجهیزات کمکی را برای عملکرد صحیح کنترل کنید.
  • هر دو سال یا سه سال یکبار جهت اطمینان از عملکرد صحیح و عدم وجود آژیر مزاحم، دتکتورهای دودی را تمیز کنید.

هر پنچ سال یک بار:

  • باطری های خشک را تعویض کرده و نحوه اتصالات سیستم های اعلام حریق را بررسی کنید.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی