هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

انواع دتکتورهای حرارتی

چهارشنبه, ۱ دی ۱۳۹۵، ۰۲:۱۱ ب.ظ

به گزارش بازار نگین رازی، دتکتورهای حرارتی انواع و اقسام دارند. دتکتور حرارتی آتش با توجه به مکانیسم خود بصورت حرارتی حریق را شناسایی می کنند. در اینجا به تشریح دتکتور ثابت و متغییر میپردازیم.

دتکتور حرارتی ثابت یا استاتیک ( smoke detector fixed )

عامل تحریک این دتکتورها زمانی ایجاد می شود که یک حرارت معینی ایجاد شود تجهیزات ایمنی و آتش نشانی.

حد عمل این نوع حسگرها عموما ۵۷ درجه سانتیگراد یا ۱۳۵ درجه فارنهایت می باشد. سنسور این نوع دتکتور ممکن است بصورت فیوزی ذوب شونده یا فیوزی مبتنی بر خاصیت ترموکوپل یابی متالیک باشد که در هر حالت دریافت حرارت معین باعث به کار افتادن دستگاه می گردد.

در سیستم اعلام حریق دتکتور بی متالیک بهتر است زیرا پس از هر بار عمل برای دفعات بعدی قابل مصرف است. قسمت متحرک بی متالیک مانند دیسک مقعری است که پس از انبساط سطحی در اثر افزایش درجه حرارت ناشی از حریق جریان برق را در مدار برقرار می کند سیستم های اعلام و اطفاء حریق.

انواع سنسور های دتکتور حرارتی:

با عنصر حساس ntc، با عنصر حساس ptc، نیمه هادی، ترموکوپل جیوه ای، آلیاژهای ذوب شونده، پمپر هوا.

المنتهای عمل کننده این محصول بصورت فیوزی از آلیاژهایی از جنس بیسموت ، سرب ، قلع و کادمیم ساخته می شوند که به سرعت در درجه حرارت مورد نظر ذوب خواهند شد.

دتکتور حرارتی با نوع متغیر

اگر روند افزایش درجه حرارت هوای محدوده کاشف با روند قابل قبول دستگاه متناسب نباشد، تجهیزات لباس کار دستگاه اعمال حریق عمل می کند. در این کاشف المنتهای عمل کننده برحسب سرعت تغییرات درجه حرارت ۱۲ – ۱۵ درجه کلوین در هر دقیقه عمل خواهند کرد در صورتیکه سرعت افزایش دما بیش از این مقدار باشد دستگاه عمل می کند .

ساختمان این نوع دتکتور حرارتی متغییر شامل یک لوله مسی در نوع حلقوی یا محفظه در نوع نقطه ای می باشد که هرگاه هوای داخل لوله مسی یا محفظه بر اثر گرما منبسط شود، با بالارفتن فشار مکانیکی، دیافراگم قابل انعطاف تحت فشار داخلی جریان برق را برقرار میکند. محفظه تا حدودی باز است و برای حذف خطای ناشی از تغییرات فشار هوای محیط و جلوگیری از اعلام کاذب روزنه کوچکی برای دیافراگم تعبیه شده است. بالا رفتن حرارت باید بصورت ناگهانی، غیر عادی و سریع باشد .

نوع دیگر آن از دو مقاومت مشابه ( رزیستور برقی برای احساس نمودن گرما ( استفاده شده تجهیزات کفش ایمنی ، یک رزیستور در معرض محیط بیرونی و دیگری در محیط بسته می باشد در حالت عادی هر دو رزیستور درجه حرارت مشابهی را حس می کنند، در صورت بروز آتش سوزی درجه حرارت احساس شده متوسط رزیستور بیرونی بسرعت بالا می رود و دتکتور در حالت آژیر قرار میگیرد. یک مقاومت سینوس نیز وجود دارد که در درجه حرارت پیش بینی عمل می نماید.

ولتاژ کار این دتکتور ۱۲ الی ۳۰ ولت و جریان مصرفی آن در حالت ساکن ۶۰ میکرو آمپر می باشد.

 
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی