هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

آتش سوزی بعدی ممکن است در خانه شما رخ دهد

دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۷ ب.ظ
آتش سوزی
در اطراف ما همیشه وسایلی وجود دارند که در عین حال که آرامش و آسایش ما را فراهم می کنند می توانند در صورت استفاده نادرست، فضایی ناایمن را ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

آمار سازمان های آتش نشانی نشاندهنده این امر است که بسیاری از آتش سوزی های بزرگ در منازل و ساختمان هایی با کاربری های دیگر به علت بی احتیاطی در استفاده از وسایل برقی، گازی و منابع حرارتی و گرمایشی و یا عدم رعایت ایمنی در بکارگیری آنهاست و این مسئله باعث شده تا خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث به صورت سالانه افزایش یابد.

برای رخ دادن یک آتش سوزی در خانه شما، نیاز نیست که حتماً انفجاری رخ دهد و یا نفت و بنزین بر روی زمین ریخته و کبریتی به آن رساند، بلکه استفاده نادرست و ناایمن از جزیی ترین وسایل در مصرف مانند پریزهای برق و بطور کلی وسایل برقی، عدم توجه به جانمایی شمع های روشن در خانه، ماهیتابه ی پر روغنی که آتش می گیرد و … همگی می تواند منجر به ایجاد حریقی شود که در کمترین زمان ممکن کلیه وسایل منزل که عمدتاً از مواد قابل اشتعال هستند را در خود می بلعد.

درحالی که قوانین پیشگیرانه ی زیادی در زمان ساخت ساختمان های مسکونی اعمال می شود اما برخی راهکارهای ایمنی می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند. این راهکارها شامل موارد زیر می باشد:

۱- شناخت خطرات در محیط خانه و تلاش برای مصون ماندن در مقابل آن (پیشگیری از بروز آتش سوزی و وقوع حوادث)

۲- آشنایی با چگونگی بروز آتش سوزی و تلاش برای مقابله با آن (پیشگیری از گسترش آتش سوزی)

۳- آموزش ها، تمرینات و تدارک وسایل مناسب برای پیشگیری و تهیه خاموش کننده های مناسب با هدف افزایش آمادگی و تامین ایمنی خانواده

بیاد داشته باشید که رخداد آتش سوزی دور نیست زیرا میتواند در هر مکانی و در هر لحظه ای اتفاق بیفتد و خسارات جانی و مالی زیادی را در پی داشته باشد به همین دلیل همواره افراد بالغی که در منازل مسکونی هستند باید انجام رفتارهای ایمن را سرلوحه ی کار خود قرار دهند و توجه ویژه ای در زمان استفاده، به وسایل برقی، وسایل گازی و منابع حرارتی و گرمایشی داشته باشند.

توجه داشته باشید بیشتر نجات یافتگان در حوادث، آنهایی هستند که قبلاً آموزش های ایمنی را فرا گرفته و آگاهی لازم برای مقابله با خطرات را دارند.
منبع : بهداشت ایمنی محیط زیست
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۹/۱۵
  • ۱۴۵ نمایش
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی