هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

خداحافظی بخش خصوصی با آتش نشانی

يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴ ق.ظ

به گزارش ماهنامه مهندسی حفاظت از حریق، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی از خداحافظی بخش خصوصی با آتش نشانی خبر داد!

در جامعه شغل‌های گوناگونی وجود دارد که هر کدام در جای خود می‌تواند مهم باشد، اما بعضی مشاغل از جایی که با جان و مال انسان‌ها سروکار دارند از این حیث مهم‌تر تلقی می‌شوند.
شغل بسیار حساس آتش‌نشانی یکی از این مشاغل محسوب می‌شود. شغلی که از دو منظر می‌توان به آن نگاه کرد. یکی از این منظر که جان خود آتش‌نشان همیشه در خطر است و دیگر اینکه آتش‌نشان با جان و مال انسان‌ها سرو کار دارد.
از جایی که فاکتور کیفیت و رضایتمندی از شرایط شغلی، در عملکرد و کارایی تاثیرگذار است، اگر بخواهیم نبود این فاکتور کاری را در حرفه آتش‌نشانی در نظر بگیریم، متوجه صدمات غیر قابل جبران آن خواهیم شد. چرا که یک آتش‌نشان وقتی به چیز دیگری غیر از وظیفه‌اش در حین خاموش کردن آتش فکر کند، قطعا بازخورد کاری فاجعه آمیزی خواهد داشت. مهندسی حریق
در همین راستا برای پیگیری مشکل جمعی از آتش‌نشانان بخش خصوصی که از حقوق خود ناراضی بودند، به‌سراغ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد رفتیم تا گرهی از این مسئله بگشاییم.
غلامحسین صاحبی می‌گوید: همان‌طور که من در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر بیان کردم، متاسفانه از گذشته موضوع نیروهای شرکتی در جامعه رواج پیدا کرده است که به اشتغال و اعتماد کارگر ضربه زده است و به نوعی یک آسیب برای کار تلقی می‌شود.
وی بیان می‌کند: حقوق و مزایایی که یک دستگاه بخواهد به نیرو پرداخت کند، باید مستقیما پرداخت شود، اما وقتی در این بین، واسطه‌ای ایجاد شود که توسط او این حقوق‌ها پرداخت شود، قطعا او یک حق‌الزحمه‌ای برای خود برخواهد داشت که از قضا همین اتفاق در موضوع کارکنان بخش خصوصی آتش‌نشانی افتاده است.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اذعان می‌کند: ما هم سوالمان از عزیزان حوزه آتش‌نشانی همین بود که چرا طبق گزارش خود سازمان آتش‌نشانی به‌ازای هر نیروی آتش‌نشانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کند، مبلغ سه میلیون و ٣٧٠هزار تومان هزینه پرداخت شده ولی مبلغی که به دست این نیرو رسیده چیزی میانگین یک میلیون و سیصد هزار تومان بوده است. مجله حریق
صاحبی در ادامه با عنوان اینکه این هزینه‌ها به عناوین مختلف از جمله سرویس لباس و ایاب و ذهاب و غذا و… از حقوق آتش‌نشانان بخش خصوصی کسر می‌شود، اظهار می‌دارد: آیا واقعا هزینه لباس و سرویس و غذای یک نیرو از حقوق و مزایای این آتش‌نشان در ماه بیشتر است؟ دلایلی که در این خصوص آورده می‌شود بیشتر برای توجیه کارشان است، وگرنه این مبالغی است که شرکت‌ها از قبال نیروهای زحمت‌کش کارگرها می‌خورند، متاسفانه در حالی این مبلغ از حقوق نیروی آتش‌نشانی کم می‌شود که باید به داخل آتش برود و امنیت شهروندان را تامین کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان می‌کند: این قضیه صدای عده‌ای از اعضای شورای اسلامی شهر را درآورده است و امیدواریم بتوانیم این موضوع که چقدر از هزینه‌هایی که تحت عناوین مختلف برای نیروی آتش‌نشان هزینه می‌شود، به خود او برمی گردد را حل کنیم.
صاحبی ادامه می دهد: وقتی یک‌میلیون و٣٠٠ را از٣میلیون و٣٠٠ کم کنیم، مازاد آن ٢میلیون تومان می‌شود که این نوع محاسبه اصلا پذیرفتنی نیست.
مدیریت ایستگاه‌های آتش‌نشانی به دست خود سازمان این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ضمن بیان اینکه ما در حال آماده‌کردن گزارشی هستیم که در آن نشان داده می‌شود هزینه‌های اداره یک ایستگاه آتش‌نشانی اگر در اختیار خود سازمان باشد، خیلی کمتر از هزینه‌ای است که برای مدیریت ایستگاه‌ها پرداخت می‌شود، تاکید می‌کند: اعتقاد ما بر این است که این مدیریت اگر با خود سازمان آتش‌نشانی باشد و مستقیما هزینه نیرو را پرداخت کند، در این صورت هزینه مازاد به مراتب کمتر خواهد بود.
صاحبی با اظهار امیدواری به حل‌شدن مشکل حقوق کارکنان بخش خصوصی آتش‌نشانی می‌گوید: ان‌شاء‌ا… بخش خصوصی از حوزه آتش‌نشانی کنار زده خواهد شد، چون هیچ ضرورتی برای ایجاد بخش خصوصی در آتش‌نشانی وجود ندارد، برای اینکه امنیت شغلی این نیروها از هر چیزی مهم‌تر است.
وی در همین راستا می‌افزاید: ما باید بتوانیم تا حدی رضایتمندی نیرویی را که در آتش‌نشانی کار می‌کند، تامین کنیم که او با خاطری آسوده داخل آتش برود و شهروندان را نجات بدهد، نه اینکه این در نظرش باشد که در سازمان ٣میلیون و اندی پرداخت می‌شود و در بخش خصوصی نزدیک یک میلیون تومان؛این یک آسیب تلقی
می‌شود.
این عضو شورای شهر مشهد در خصوص اقدامات انجام شده در این زمینه متذکر می‌شود: ما قبلا مصوبه ‌ای داشتیم مبنی بر ممنوعیت استفاده از بخش خصوصی در سازمان آتش‌نشانی که استانداری هم آن را تایید کرد و هیئت حل اختلاف استان هم به آن رای داده بود، اما متاسفانه به آن عمل نشد.
صاحبی ابراز می‌کند: ما اخیرا مصوبه‌ای را به شورا پیشنهاد داده‌ایم که شما بیایید به مصوبه قبلی شورای اسلامی شهر در خصوص آتش‌نشانی عمل کنید و نیروهایی که در بخش خصوصی کار می‌کنند، در قالب قراردادهای تامینی زیر نظر خود سازمان کار کنند.

مهلت سه ماهه برای بررسی بیشتر

وی ضمن بیان اینکه در شورا بحث‌های زیادی در خصوص این مصوبه مطرح شد که درنهایت اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند که سه ماه مهلت بدهند تا این مصوبه ممنوعیت کار بخش خصوصی در آتش‌نشانی بیشتر بررسی شود، اضافه می‌کند: ما در حال انجام بررسی‌هایی هستیم و یک کمیته مشخص شده است که باید گزارشی در این خصوص ارائه کند که درنهایت تصمیم‌گیری
خواهد شد.
این مقام مسئول یادآور می‌شود: امیدواریم که قبل از پایان این سه ماه، ایستگاه‌های آتش‌نشانی به خود سازمان برگردد و با مدیریت خود سازمان آتش‌نشانی اداره شوند، چرا که اگر فرمانداری با توجه به مصوبه قبلی این مصوبه را تایید کند، جایگاهی برای تمدید قرارداد با بخش خصوصی نیست و خود به خود قضیه تمام شده است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۹/۱۴
  • ۱۴۳ نمایش
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی