6 قانون اساسی در طراحی لوگو
طراحی لوگو مسئله ی ساده ای به نظر میرسد اما اگر نگاهی جدی به این موضوع داشته باشیم دریافت میکنیم مهم ترین عامل در شناخت برندهای موفق و مشهور که دارای هویت هستند لوگو میباشد. امروزه اطرافمان پر شده از لوگوهای مختلف که هر کسی استنباط خود را از محصولات و خدماتی که به واسطه ی لوگو معرفی شده است ، بیان میکند و اولین برداشت مخاطب از لوگو ، درک و شناخت محصولات است. لوگوها در تصمیم گیری و تغییر نگرش مشتریان نسبت به نوع خدمات شرکت ها بسیار موثر هستند. اگر بخواهیم لوگویی جذاب و زیبا طراحی کنیم باید نکاتی را رعایت کنیم. در ادامه مطلب به 6 قانون اساسی که در طراحی لوگو جزء ضروریات است میپردازیم:
1- قبل از طراحی لوگو خلاقانه بیندیشید
لوگوها نقطه ی شروع و پایان یک برند در نگاه مخاطبان هستند در نتیجه تسخیر ذهن ، قلب و نگاه بیننده ها مهم ترین تفاوت بین یک تجارت موفق و شکست خورده است. قبل از طراحی لوگو باید زمان زیادی برای فکر کردن و طراحی صرف کرد. باید توجه داشت که هیچگاه اولین اتود یا طرح اولیه بهترین نخواهد بود.
2- در طراحی لوگو نام برند یا زمینه فعالیت شرکت درج شود
در طراحی لوگوی حرفه ای با استفاده از المانهای مرتبط با نوع محصولات ، زمینه فعالیت شرکتها را مشخص کنید یا به طور مستقیم نام برند را در لوگو طراحی کنید. به کارگیری این تکنیک مهم باعث سرعت بخشیدن به شناخته شدن شرکت یا ارگانها میشود. برای درک بهتر به تصاویر زیر توجه کنید.
3- انعطاف پذیری در طراحی لوگو
در طراحی لوگو هر چقدر لوگوی ما ساده تر طراحی شود تجزیه و تحلیلش برای مخاطب راحت تر است و بسیار سریع در ذهنها ثبت میشود. طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که در طول زمان با تغییرات انجام شده ، هویت خود را ثابت نگه دارد و به روز و آپدیت شود.
ادامه مطلب
- ۹۶/۱۰/۱۴
- ۲۶۹ نمایش