هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

سازه فلزی فضاکار چیست؟

شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۱ ق.ظ
سازه فلزی: امروزه با پیشرفتی که در علم و تکنولوژی اتفاق افتاده، نیاز به سازه های فلزی از پیش ساخته مثل انواع ساندویچ پانل ها در زمینه مهندسی سازه هم افزایش پیدا کرده است در حال حاضر خواسته های بشر در راستای کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت است بنابراین دستیابی به علم سازه های فلزی سبک هم یکی از مزایای قرن حاضر محسوب می شود چرا که همه خواسته ها و نیازهای مهندسین را در حال حاضر می تواند رفع نماید و حس رضایت را به دلشان آورد.
سازه فلزی فضاکار چیست؟

سازه فلزی فضاکار/Spacecraft Metal Structures

منظور از سازه فلزی، اسکلت فلزی است که بافتی متشکل از المان ها و اشکال مختلف است و در نهایت یک سیستم فلزی مقاوم و بسیار سبک را ایجاد می کند. این سازه ها اشکال مختلفی دارد که برخی از مهمترین آن ها شامل: چلیک، شبکه های مسطح دو لایه یا چند لایه، قوس و گنبد و غیره … است. علاوه بر اشکال مختلف، این سازه ها همچنین بافت مختلفی دارند که با تغییر و جابجایی هر المان بافت جدیدی حاصل می شود که مسلماً کاربرد متفاوتی هم دارد. بنابراین باید کاربردشان سنجیده شود با تغییر هر المان گفتیم که کاربردشان هم بدلیل تغییر بافت عوض خواهد شد. مثلاً سازه های ساخته شده در کشورمان یا دنیا در اماکن مختلفی از جمله ورزشگاه ها، آشیانه های هواپیما، ایستگاه های قطار، سوله و … مورد استفاده قرار می گیرد.
سازه فلزی فضا کار

هر سازه فلزی که ساختاری سه بعدی داشته باشد و تغییر در هر المان کاربرد کلی آن سازه را تغییر ندهد را سازه فضا کار گویند. هدف مقاله سازه های فلزی فضاکار سه بعدی ایست که دارای بافتی مفصلی می باشد.
انواع سازه فلزی فضاکار

شبکه های تخت، ترکیبی از سیستم یک یا چند وجهی با لایه های واحد را شبکه گویند. شبکه های تخت می توانند از یک تا چند لایه متفاوت باشند اما بیشترین مورد استفاده آن ها بصورت دو لایه است. این شبکه های دو لایه از دو لایه موازی که توسط عناصری بهم متصل می شوند، بوجود آمده است. کاربرد این نوع سازه ها در آشیانه هواپیما است. چون هزینه نیمی از این سازه ها را پیوندها تشکیل می دهند، سازه های فضاکار اقتصادی به نظر نمی رسند در سازه های فلزی فضاکار برای اینکه توزیع نیرو و کشش مناسبی داشته باشیم بهتر است که ستون ها درون شبکه قرار بگیرند و به چند گره هم متصل باشند.

ادامه مطلب
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی