هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

روانشناسی رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی

يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶ ق.ظ
روانشناسی رنگ: هنگامی که صحبت از انتخاب رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی می شود، همه ما به فکر فرو می رویم. انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی به صورت تصادفی نیست.
در نگاه اول به نظر میرسد که انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی یک خانه اعم از رنگ اتاق نشیمن، اتاق ها یا آشپزخانه کاری بس آسوده باشد، زیرا ما می دانیم که چه چیزهایی را دوست داریم یا دوست نداریم. نتیجه کار در بسیاری از موارد خوب است و در واقع همان چیزی است که ما انتظار داشتیم. گاهی پیش می آید که اطلاعی از رنگ ها نداریم و نمی دانیم چه سبکی مناسب منزل ما است در این گونه موارد نتیجه کار چندان باب میل نمی باشد و ارتباطی با ظاهر حرفه ای مد نظر ما ندارد.
روانشناسی رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی

طراحان داخلی که دانش کاملی در مورد رنگ ها دارند، خیلی خوب می دانند که کدام رنگ ها مناسب برای کدام ترکیب می باشند. این طراحان به خوبی از اثرات روانشناختی یک رنگ آگاهند.
برای رسیدن به نتیجه مورد نظر من همیشه این ایده را دوست داشتم که که با ترکیب یک رنگ خاص یا ترکیبی از رنگ های خاص، می توانید خلق و خوی خود را با این رنگ ها در کنار نور و بزرگنمایی تغییر دهید.
در قدم اول باید بدانیم که ما سه رنگ اولیه و اصلی داریم: آبی، قرمز و زرد. هنگامی که این رنگ های اصلی را باهم ترکیب کنیم، رنگ های ثانویه (زرد + آبی= سبز، زرد + قرمز=نارنجی، آبی + قرمز=بنفش) بدست می آیند.

روانشناسی رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی

با ترکیب کردن رنگ های اصلی با ثانویه نیز رنگ های ترتیبی بدست می آیند. رنگ های تکمیلی در نمودار مقابل هم قرار دارند. هرجفت رنگ، مکمل یکدیگر است و یک رنگ خنثی را بوجود می آورند. هر فردی می تواند رنگ ها را براساس گرم و سرد بودنشان دسته بندی کند. در نمودار رنگی، رنگ های سرد به رنگ های آبی و سبز گویند و رنگ های گرم، رنگ های زرد و نارنجی هستند و به آن سمت می رود.

رنگ ها بر روی ذهن ما تأثیر گذارند و می توانند حالت های مختلفی را در ما ایجاد نمایند. رنگ ها می توانند به ما انرژی ببخشند، ما را تشویق کنند، در ما ایجاد آرامش و استراحت کنند یا باعث یادآوری خاطرات دلپذیر ما شوند.
بعضی رنگ ها هم باعث افسردگی می شوند و در ما باعث یادآوری چیزهای غم انگیز شده و بعد از مدتی ما را خسته می کنند.

زمانی که می خواهیم رنگی را انتخاب کنیم باید تمام این موارد را در نظر بگیریم. زیرا این ما هستیم که در آن خانه ایم پس باید از بودن در آن، احساس خوبی داشته باشیم.
۳ نکته مهم در انتخاب رنگ

باید دقت کنیم که چه مدت زمانی را قرار است در آن اتاق صرف کنیم و چه فعالیت هایی را در آنجا انجام دهیم.
اتاق چه مقدار نور گیر است و چه مواقعی از روز خورشید به اتاق می تابد که همه این ها به موقعیت اتاق بستگی دارد.
به متراژ اتاق توجه کنید اینکه کوچک است یا بزرگ. با توجه به متراژ، شما می توانید از رنگ های سبک تر یا تیره تر استفاده کنید. رنگ های روشن احساس بزرگ بودن فضا را می دهند در حالیکه رنگ های تیره تر و گرم تر باعث می شوند که اتاق کوچک تر دیده شوند.

ادامه مطلب
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی