هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

مدیریت کیفیت آب در استخرهای خاکی

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۳ ق.ظ
کیفیت آب از گرانبهاترین منابع طبیعی بوده که تنها قسمتی از آن را می توان بطور قابل قبولی بازیابی نمود با توجه به اینکه کشور ایران به دلیل ریزشهای کم جوی و نامناسب بودن پراکنش زمانی و مکانی بارندگی در زمره کشورهای خشک و نیمه خشک جهانی قرار دارد و متوسط بارندگی سالانه در کشور یک سوم متوسط بارندگی جهان است منابع آب تجدید شونده کشور با توجه به وضعیت بارندگی، پوشش گیاهی و … بطور متوسط حدود ۱۳۰ میلیارد متر مکعب در سال و حجم قابل استحصال با احتساب حجم آبهای برگشتی حدود ۱۲۶ میلیارد متر مکعب برآورد می شود از کل آبهای تجدید شونده حدود ۱۰۵ میلیارد متر مکعب را جریانهای سطحی ۲۵ میلیارد متر مکعب را جریانهای نفوذی و منابع زیر زمینی تشکیل می دهند در هر حال متوسط حجم کل منابع آب کشور رقم ثابتی است.
مدیریت کیفیت آب در استخرهای خاکی

مدیریت کیفیت آب در استخرهای خاکی

محدودیت منابع آبی و زمینهای مناسب جهت احداث انواع استخرهای پرورش آبزیان و نیاز این مزارع به منابع مالی کلان و سرمایه گذاری زیاد برای انها کارشناسان را بر این داشته که حداکثر بهره برداری از منابع آبی حتی منابع آبی خود را سرلوحه مدیریتی خود قرار دهند.

به عنوان مثال:

استفاده از پس آب های کشاورزی برای پرورش
پرورش آبزیان در مسیر کانال ها
بازیافت پس آب های پرورش

استفاده مؤثر از آب (کیفیت آب) می توان دوام یک منبع ناکافی را افزایش دهد و مصرف انرژی را کاهش دهد و نقایص یک سیستم را جبران کند.

دسترسی آب فراوان سالم و بهداشتی و ارزان با ترکیب شیمیایی مناسب (کیفیت آب مناسب) برای محیط های تولیدی یکی از رموز موفقیت به شمار می رود. پیگیری سیاست حداکثر سازی توان کیفیت آب در صنایع تولیدی آبزیان می تواند ضامن ارتقای این صنعت در کشور باشد.

ادامه مطلب
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی