هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

طراحی سایت ریسپانسیو

يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۱۰ ب.ظ

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟ آیا با واژه ریسپانسیو(Responsive) یا واکنشگرا آشنا هستید؟ ریسپانسیو بودن به چه معناست و چه کاربردی دارد؟ آیا استفاده از آن الزامی است؟ چه سرویس هایی به ریسپانسیو بودن اهمیت می دهند؟
ریسپانسیو یا واکنشگرا به این معنا است که وب سایت طراحی شده در تمام دستگاه ها نظیر کامپیوتر شخصی، لپ تاپ ها، تبلت ها، دستگاه های هوشمند و انواع موبایل ها بهترین نمایش را داشته باشد و در هر اندازه ای از خود واکنش نشان دهد. طراحی سایت ریسپانسیو دغدغه بسیاری از مدیران وب سایت ها است. در قدیم بدلیل این که اندازه صفحه نمایش ها بزرگ بودند و کمتر کسی از دستگاه های هوشمند برای بازدید از یک وب سایت استفاده می کرد، این موضوع فاقد اهمیت بود. ولی در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از کاربران جهت بازدید از یک وب سایت از دستگاه های هوشمند به غیر از کامپیوترها استفاده می کنند. این موضوع باعث شده تا تمام طراحان وب سایت این موضوع را نادیده نگرفته و به آن توجه کنند و در طراحی های خود از آن ها استفاده کنند. طراحی وبسایت ریسپانسیو به یکی از داغترین موضوعات در سال ۲۰۱۳ تبدیل شد که بخشی از آن به دلیل رشد گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های موبایل بود. بیشتر مردم از دستگاه‌هایی با صفحه نمایش کوچکتر برای مشاهده صفحات وب استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید  عوامل فراری شدن کاربران سایت – بخش ششم

ریسپانسیو فقط برای نمایش نیست!

سوالی که وجود دارد این است که آیا حالت ریسپانسیو فقط برای بهتر دیدن وب سایت است؟ پاسخ این سوال منفی است. طراحی سایت ریسپانسیو باعث حرفه ای تر شدن وب سایت شما و حالات واکنشگرا در ابعاد مختلف است. ولی این امر فقط جنبه ظاهری ندارد و مبحث آن گسترده تر است. علاوه بر این که وضوح تصاویر استفاده شده در حالت ریسپانسیو حفظ می شود، المان های طراحی شده در وب سایت هم تحت تاثیر این موضوع هستند. یعنی با کوچک شدن صفحه نمایش، وضوح تصاویر و المان ها نیز تغییر می کند و باعث می شود تا المان ها نیز باکیفیت ظاهر شوند.

ریسپانسیو؟ سئو؟

تعجب نکنید! کاملا درست است. حالت واکنشگرا نیز در سئو تاثیر بسزایی دارد. گوگل در اوایل سال ۲۰۱۷ به گفته خود تاکید کرد و این موضوع را متذکر شد که وب سایت هایی که حالت واکنشگرا در آن ها وجود ندارد، به مراتب نمرات منفی دریافت می کنند. همچنین این ریسپانسیو بودن از نظر گوگل به همین جا ختم نمی شود. گوگل در سال جدید قصد دارد تا جلوی وب سایت هایی که کاربران را آزار می دهد بگیرد. وب سایت هایی که چه در حالت ریسپانسیو چه در حالت دسکتاپ از ابتدا اسکرول زیادی خورده تا به محتوا برسند نیز نمرات منفی دریافت می کنند. پس قضیه ریسپانسیو بودن جدی است 🙂 طراحی وب سایت خود را جدی بگیرید!

 

ادامه مطلب

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۵/۰۱
  • ۱۱۴ نمایش
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی