هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

جایگاه HSE در پیشگیری و مدیریت بحران کشور

يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

استاد شهریار مزید آبادی  پژوهشگر و مدرس امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بامنا در چهارمین کنفرانس جامع مدیریت بحران و HSE  با اشاره به تجربه سه دوره قبل برنامه ریزان این کنفرانس گفت: برنامه ریزان کنفرانس با تجربیات سه دوره قبل این کنفرانس به دنبال باز کردن و حتی پاسخ به مسائلی بودند که لزوم توجه به آن می‌تواند به آمادگی و پیشگیری از حوادث کمک کند. نگاه تخصصی به اولین حادثه بزرگ شهری بعد از جنگ تحمیلی از منظر حریق  به همین دلیل بود که بحث‌های کارشناسی و سخنرانان به این مهم پرداختند. در خصوص اهداف کنفرانس  لازم است کمیته علمی باجمع‌بندی دستاوردهای مقالات و سخنرانی‌ها و کارگاه‌های ارائه‌شده و نظرات خبرگان به این سؤال پاسخ دهد. اما به‌یقین بحث‌های علمی بدون اغراض سیاسی در محیط‌های دانشگاهی، کشور را به‌سوی اهداف توسعه پایدار خواهد برد. حضور کارشناسان و مدیران فنی از سراسر کشور وتقارب آرا و اظهارنظرهای فنی میزان آگاهی ذهنی و عملیاتی و  آمادگی در مقابل سوانح را افزایش خواهد داد.

مزید آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری بامنا در خصوص جایگاه HSE در پیشگیری و مدیریت بحران کشور گفت: تا تعریف این واحد مهم در امور اجرایی کشور در تمام سطوح مشخص نگردد و ضرورت وجود افراد آگاه و برنامه‌ریز در همه سطوح برای پیشگیری و  کاهش اثرات حوادث روشن نگردد، مدیران تصمیم گیر درک مناسبی از ایجاد و حمایت از واحد HSE را نخواهند داشت. در حال حاضر در مهم‌ترین ارکان اجرایی کشور این فقدان مشهود است و برنامه روشن و اجرایی دقیقی برای مواجهه با شرایط اضطراری وجود ندارد. البته معرفی و بازتعریف این واحد در قالب تبلیغات، کارگاه‌های آموزشی، جلسات عمومی و اختصاصی با مدیران می‌تواند باور و توجه به این واحد را افزایش دهد.

وی در پایان گفت: شاید ذکر این تعریف که وجود واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست  به‌منزله حفاظت و امنیت در مقابله با شرایط اضطراری و بحرانی، باعث کاهش هزینه‌ها و خسارات می‌گردد و بدون شک این اولین گام می باشد.

 

ادامه مطلب

  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی