هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

مقررات استفاده اسپرینکلرها در سیستم های اعلام و اطفاء حریق: همانطور که در مقاله های پیشین در رابطه با سیستم های اعلام و اطفاء حریق اسپرینکلر(Sprinkler) صحبت شد، این سیستم ها یک روش برای حفاظت از حریق است. این سیستم های اعلام و اطفاء حریق اسپرینکلر از یک منبع آب تشکیل شده است که فشار و جریان کافی را برای مجموعه از از لوله های توزیع آب فراهم می کند و چند اسپرینکلر به آن وصل شده است. برای این سیستم های اعلام و اطفاء حریق در اروپا قوانینی جهت استفاده از آن ها ایجاد شده است.

مقررات استفاده اسپرینکلرها در سیستم های اعلام و اطفاء حریق

هرچند تعداد قوانین فدرال که در زمینه استانداردهای ساختمانی وضع شده است بسیار کم است، ولی این قوانین عموماً به زمینه های قضایی سپرده شده و دولت فدرال از ابزارهای تامین مالی برای ترویج این استانداردها در برابر حریق در ساخت و سازها استفاده کرده است. در سال ۱۹۹۰ میلادی، کنگره آمرییکا مصوبه ای با عنوان “قانون ایمنی هتل” گذراند. این قانون همه هتل ها و سالن هایی مشابه که وجوه فدرال را دریافت می کنند، باید الزامات مربوط به حریق و سایر الزامات ایمنی را رعایت کنند. مشخص ترین این الزامات، تعبیه اسپرینکلر می باشد. با افزایش هتل ها و اقامتگاه هایی که با هدف پذیرش بازدیدکنندگان دولتی تاسیسات خود را ارتقاء می دهند، این سیستم رفته رفته جنبه صنعتی به خود گرفته است ولی همچنان هیچ آیین نامه اجباری برای آن وجود ندارد.

افزایش حمایت از این سیستم های اعلام و اطفاء حریق در انگلستان که بدلیل لابی گری موثر در شبکه ملی اسپرینکلر های اطفاء حریق اروپا و انجمن اسپرینکلرهای خودکار بریتانیا رخ داده موجب شده تا سیستم های بیشتری از این نوع نصب شوند. بعنوان مثال دولت انگلیس در صدمین شماره بولتن ساختمانی توصیه کرده تا بیشتر مدارس تازه تاسیسبه حفاظت در برابر حریق با استفاده از اسپرینکلر مجهز شوند. در سال ۲۰۱۱ نیز ولز به اولین کشوری در جهان تبدیل شد که نصب اسپرینکلرهای اطفاء حریق در منازل تازه احداث شده را الزامی اعلام کرد. این قانون شامل آپارتمان ها و منازل و همجنین تمام درمانگاه ها و اقامتگاه های دانشگاهی تازه ساز می شود. در اسکاتلند نیز همه مدارس جدید و همچنین همه پارکینگ ها، گرم خانه ها و آپارتمان های بلند مرتبه به اسپرینکلر مجهز هستند. در بریتانیا نیز با توجه به این که علاقه زیادی به تجهیزات ایمنی و آتش نشانی نشان می دهد، اسپرینکلرها نیز وارد مقررات ساختمان سازی و استانداردهای ساختمانی وارد شد.

 

ادامه مطلب

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۴/۱۲
  • ۱۱۸ نمایش
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی