هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

علت آتش سوزی برج سلمان مشهد و برج joemla

دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱ ق.ظ

ه گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

علت وقوع آتش سوزی

تهویه پنجره واقع در طبقه ۱۲ احتیاج به مداری متفاوت با تهویه های دیگر داشت.در زمان نصب محسوس نبوده لذا تهویه بدون توجه به این ضرورت نصب می شود و حریق از اینجا آغاز می شود وخیلی سریع گسترش می یابد.

آتش که از طبقه ای در شمال طبقه ۱۲ شروع شده بود در دو جهت پیشروی کرد.از کف و از سقف اتاق تا اینکه به راه پله رسیده و راه بالا را در پیش گرفت.آتش از این طریق فقط تا طبقه ۱۵ پیش رفت . چون در راه پله مواد سوختنی کم بوده است مسیر راه با دود و حرارت پر می شود و همین امکان فرار را محدود می سازد.همزمان آتش از بیرون ساختمان نیز گسترش یافت . طبقه ۱۳ در قسمت شمال ناتمام و خالی بوده ومواد سوختنی کمی در خود داشت.حرارت وشعله از طریق پنجره ها به طبقه ۱۴ سرایت کرد در حالی که آتش با به کام کشیدن سوختنی ها رو به بالا در حال حرکت بود و در جهت افقی طبقه ۱۴ پیشروی نمود و به قسمت جنوبی نیز سرایت کرد و در این قسمت هم از پنجره بیرون آمد و در اینجا آتش از دو طرف ساختمان رو به بالا زبانه کشید .ظرف کمتراز یک ساعت از شروع حریق آتش ۱۴ طبقه فوقانی ساختمان را در بر گرفته بود.در زمان بروز حریق ۶۰۰ نفر از کارکنان در ساختمان بودند.

– برای آن گروه که گیر افتاده بودن ساختمان هیچ ایمنی برای عرضه نداشت.هیچ یک از سیستم های ایمنی در بنای ساختمان بکار نرفته بود.تنها راه پله موجود نه کافی و نه امن بود.برای تخلیه ساختمان در صورت بروز حریق هیچ پیش بینی نشده بود.عده ی زیادی با استفاده از راه پله به امید اینکه توسط هلیکوپتر نجات داده شوند خود را به بام رساندند.

چالش های مشترک بین دو آتش سوزی بزرگ ساختمان Joelma سائوپائولو برزیل و برج سلمان مشهد

ساختمان های فوق هر دو از لحاظ نوع کاربری شباهت زیادی با یکدیگر دارند.ساختمان Joelma کاربری اداری دارد و ساختمان سلمان کاربری اداری و تجاری دارد و این نوع کاربری اهمیت موضوع را در هر دو سازه بیان می کند.تراکم جمعیت در هر دو ساختمان بسیار بالا می باشد و از این نظر حساسیت و ریسک آن فزون تر می شود.

موقعیت جغرافیایی هر دو سازه در یک مکان پر تردد شهری قرار دارد و ساعت وقوع آتش سوزی در هر دو ساختمان با بارترافیک شهری همراه  بوده است که این معضل ، مسبب تأخیر در رسیدن نیروهای آتش نشانی بوده است.

 

ادامه مطلب

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۴/۱۲
  • ۱۰۲ نمایش
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی