هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

نگاهی به فوم آتش نشانی جدید در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی: بسیاری از فوم های آتش نشانی مثل پرفلورو شیمیایی از مواد مصنوعی ساخته می شوند. این مواد مصنوعی در استفاده از این لباس های آتش نشانی بسیار موثر است ولی استفاده از آن ها در زندگی روزمره بدلیل وجود مواد سمی بسیار خطرناک است. این فوم های استفاده شده در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی می توانند به مدت ۲۰۰ سال عمر مفید داشته باشند. در این مدت زمان طولانی، این فوم ها می توانند در مقابل آب و همچنین خاک کاملا محافظ بوده و می تواند این اجازه را داشته باشد تا عناصر سمی را در خود انباشته و تجمع کند تا به موجودات زنده بخصوص انسان ها خطری وارد نشود.

نگاهی به فوم آتش نشانی جدید در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

وب سایت phys.org مقاله ای در سال ۲۰۱۵ بصورت علمی و بین المللی از تکنولوژی های دانشگاه های SCAMT و ITMO در پترزبورگ و روسیه مبنی بر مقاومت این فوم ها در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی منتشر کرد. قطعا این اخبار بسیار مفید بودند. اما داستان از این قرار است که FHF بزرگترین قابلیت برای جلوگیری از آتش بشمار می رود. پس از اعلام و اطفاء حریق، این ماده در جسم فعال در جذب آب، نرم و جدا می شود.

باتوجه به وب سایت phys.org، قابلیت FHF در نانوذرات سیلیکا، وقتی در معرض هوا قرار میگیرد، در یک شبکه پلیمری ایجاد می شود. به محض تماس با سوختگی(آتش گرفتن) یک جسم، فوم به جسم در حال سوختن چسبیده و آن را شامل می شود و در نهایت آن را سریع سرد می کند. البته دقت داشته باشید که فوم بطور همزمان خوش بعنوان یک جسم سخت حساب می شود. ماهیت معدنی برای فعالسازی و پایداری این فوم، دمای بالاتر از ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد است تا چسبندگی به جسم در حال سوختن آغاز شود.

اکثر فوم ها وقتی دما در ۳۰۰ درجه سلسیوس است از ماده ارگانیک و خرابی سریع استفاده می کنند. به نقل از دانشنامه SCAMT در آزمایشگاه Phys: در مورد این پروژه، فوم ها از فریم های بسیار سخت جهت قرارگیری در آتش ایجاد شده اند، از احتراق دوباره اجسام نیز محافظت می کند.

دانشمندانی که FHF را توسعه داده اند، یک سری از بزرگترین مقیاس ها را برای تست قابلیت های فوم را تست کردند. یکی از این آزمایش ها احتراق در یکی از جنگل ها بود. در این آزمایش، فوم بصورت یک کمربند مقاومتی در اطراف آتش ها جهت پایان دادن به آن استفاده شد. محققان در این مورد گفتند که FHF خط آتش را براحتی در یک وایلدلند آتشین قرار می دهد و آن را در تمام طول آتش فعال نگاه می دارد.

کاربردهای این فوم در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

این نوع از توسعه می تواند در آتش سوزی های بسیار عظیم در ایالات متحده و کانالدا در آتش نشانی ها کمک بسیار زیادی داشته باشد.

افزایش قابلیت های جذب گرما و طبیعت مداوم از FHF می تواند ساختار آتش نشان و wildland با یک ابزار است که می تواند کمک به آنها یک میزبان از اهداف تاکتیکی انجام فراهم می کند. برخی از این نمونه ها عبارتند از:

  • سرکوب سریع یک اتاق به خوبی درگیر یا اتاق یا یک ساختار کل با استفاده از آب به مراتب کمتر
  • برای حفاظت از سازه های مجاور از یک آتش سوزی ساختار به طور کامل درگیر به گرمای تابشی و یا اون سوی خاکستر سوخته پرواز در معرض (بدون نیاز به درخواست مجدد)
  • حفاظت از سازه های و پوشش گیاهی در مسیر یک آتش wildland پیشبرد (بدون نیاز به درخواست مجدد)
  • ایجاد یک خط آتش محیط را برای آتش سوزی wildland (که دست نخورده باقی خواهد ماند)
  • حفاظت از مسیرهای تخلیه در آتش سوزی wildland از گسترش آتش (بدون نیاز به درخواست مجدد)

 

ادامه مطلب

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۱۷
  • ۱۰۰ نمایش
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی