هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

مروری بر ساندویچ پانل

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۲۵ ب.ظ

مروری بر ساندویچ پانل: ساندویچ پانل یا پنل کمپوزیت آلومینیوم و همچنین مصالح کمپوزیتی آلومینیومی از ترکیبات سبک و مرکبی تشکیل شده است که از دو طرف به دو لایه محدود شده است و در میان آن یک لایه عایق قرار دارد(همانند یک ساندویچ همبرگر که نان آن همبرگر را از دو طرف پوشانده است) این عایق نرم و انعطاف‌ پذیر است. ساندویچ پانل‌ ها از موادی مانند پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‌شوند.

کاربرد ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پانل در انواع سرد خانه‌ ها و صنایع برودتی، دفاتر کارگاهی، درمانگاه صحرایی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و محیط آموزشی، تعمیرگاه سیار، پست نگهبانی، ویلاهای یک و دو طبقه، واحدهای امدادی در زمانهای بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله، دیوار و سقف سالن‌ های تولید، ساختمان‌ های اداری و هتل‌ ها، کانکس، کانتینر ها کاربرد دارد. ساندویچ پانل در مخازن چند جداره، پوشش سوله انبارها، خانه‌ها و ویلاهای، ساندویچ پانل در صنایع، پوشش سوله، باشگاه و سرد خانه، واحدهای امدادی در زمانهای بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله، مسکونی، انبار غلات، مدارس و درمانگاه‌ های سیار، سردخانه گوشت و لبنیات، خانه‌ های سیار و کاروان‌ ها، استخرهای سرپوشیده و سالن‌ های ورزشی، دیوار و سقف ساختمان‌ های صنعتی، دیوار و سقف کاذب و دیوار تقسیم داخلی و اتاق‌ های اداری در کارخانه‌ ها می‌باشد. همچنین ساندویچ پانل‌ ها کاربردهای گوناگونی دیگری هم در صنایع مختلف دارد از جمله ساخت کانکس، کانتینر، کانکس‌ های یخچال دار ثابت و متحرک، سازه و خانه پیش ساخته، کمپ‌ ها اسکان موقت، سوله، سازه فلزی، سازه فضایی، انبار و بارانداز، مجتمع‌ های ورزشی، کارخانه صنعتی و تولیدی، سردخانه‌ های صنعتی و نیمه صنعتی.

مشخصات ساندویچ پانل

نوع و ضخامت ورق مورد استفاده: ورق الوزینگ(روی و آلومینیم)، گالوانیزه و آلومینیوم پیش رنگ شده به ضخامت ۰/۵ الی ۰/۷ میلیمتر در رنگ‌های متنوع و از نوع سوپر پلی استرکوره‌ای به ضخامت ۲۵ میکرون در قسمت بیرون و ۷ مکرون در رنگ پرایمر کوره‌ای از داخل در محل اتصال ورق با فوم.(چسبندگی فوم به ورق)

  • نوع پوشش ساندویچ پانل: دورو ورق، یکرو ورق یکرو فویل، یکرو ورق نایلون، یکرو ورق یکرو کاغذ، دورو نایلون، دورو کاغذ، دورو فویل.
  • نوع فوم ساندویچ پانل: پلی اورتان سخت با دانسیته ۲+۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب.
  • مدل‌ها: DND صاف – RPO پیچ مخفی بدون شیار – RP1 پیچ مخفی میکروویو – RP2 پیچ مخفی شیار ریز – RP3 پیچ مخفی شیار درشت

ضخامت ساندویچ پانل

پانل‌ ها در ضخامت ۴ الی ۲۵ سانتی‌ متر و بر حسب سفارش تولید می‌گردد. ساندویچ پانل‌ ها از ۵ لایه تشکیل می‌ شود، لایه محافظ درونی و بیرونی بوده و دو لایه چسب مخصوص که جهت اتصال لایه‌ های محافظ بیرونی و عایل پلی یورتان بکار برده می‌ شود فوم داخل ساندویچ پانل‌ های نیز از جنس فوم پلی اورتان با دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب می‌ باشد.

رنگ ساندویچ پانل

ساندویچ پانل در ۱۲ طیف رنگی مختلف ازجمله سفید، آبی، قرمز، نقره‌ای، طوسی، کرم، سبز، یشمی، زرد، بنفش نولید می‌شود.

نصب ساندویچ پانل

از آنجایی که برای سازه‌های ساخته شده با ساندویچ پانل مواردی مانند عایق حرارتی و صوتی، مقاومت در برابر رطوبت، ضد احتراق و حفظ زیبایی از اهمیت بالایی برخوردارند، باید نکات زیر در نصب پانل مورد توجه قرار گیرد

  • اتصال پانل به ساختمان و تمامی نقاط اتصال پانل‌ ها به یکدیگر در گوشه‌ ها توسط فلاشینگ با ضخامت ۱ تا ۲ میلیمتر صورت پذیرد.
  • درزبندی پانل‌ ها توسط چسب پلی یورتان انجام گیرد.
  • جهت کاهش پرت پانل‌ ها به محل قرار گیری پانل‌ ها، فاصله بین ستون‌ ها، ارتفاع پانل‌ ها و … توجه شود.
  • جهت نصب پانل‌ ها از پیچ واشر دار مخصوص استفاده گردد. همچنین به گام و ارتفاع پیچ‌ ها هم توجه شود.

 

ادامه مطلب

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۱۷
  • ۱۴۳ نمایش
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی