هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

بررسی دینامیکی و استاتیکی زمان امدادرسانی  در بحران های شهری در مواجه با مخاطرات محیطی

(مطالعه موردی آتش نشانی تهران)

وقت طلاست همان طورکه دراین ضرب المثل مشاهده می کنیم زمان بسیار ارزشمنداست وهدف ما پیدا کردن راه حلی برای رسیدن به موقع وطبق استاندار جهانی به محل حادثه هستیم راهی که کم هزینه  باشد بازدهی زمانی سریع داشته باشد قابل اجراء باشد در مناطق شهری و برون شهری، باتوجه به مشکلات امروزه و هدف از سریع رسیدن به محل حادثه به این معناست که جان افرادی که درخطر هستند نجات دهیم و همچنین اموالی که درخطر نابودی است.

بررسی دینامیکی و استاتیکی زمان امدادرسانی در بحران های شهری

زمانی که آتش درصنعت، اجتماع، زندگی، طبیعت و.. . نتوانستیم آنرا کنترل کنیم شاهد خساراتی به اموال و جانها هستیم پس به این مطلب می رسیم با توجه به تجربه ای که انسانها بدست آورده اند ثابت شده است که اگر آتش را نتوانستیم اطفاء یا کنترل کنیم و همچنین درمحل باشد که اکسیژن(هوا) مواد قابل اشتعال مناسب باشد آتش پیشرفت کرده و تا تمامی مواد بسوزد و یا اکسیژن کم شود یا و با مواد اطفایی خاموش شود. این گونه است که هرچه در آتش سوزی سرعت اطفاء حریق بالا باشد از پیشرفت آتش جلوگیری می شود کنترل کردن آن راحت تر می باشد. دست یافتن به این مسئله، رسیدن به موقع به محل حادثه در کمترین زمان ممکن را نیاز دارد و متعاقباً هم درحادثه خسارات کمتری راشاهد هستیم وهم احتمال حادثه به ماموران امدادی هم کمتر می باشد .و با امکانات و تجهیزات، نیروی انسانی، مواد اطفائی کمتری نیاز داریم هم هزینه ی کمتری برای سازمان آتش نشانی صرف میشود وهم برای فرد و محل حادثه دید لذا نیاز است بلحاظ دینامیکی و استاتیکی و نیروی انسانی و تجهیزات تدابیری اتخاد گردد.

درزمان حوادث دیررسیدن آتش نشانی مورد اعتراض مردم بیشتر است تا طرز و نوع اطفاء وزمان آن پس رسیدن به محل حادثه در ذهن مردم جا افتاده تا زمان اطفاء حریق و یا نجات جان افراد، سریع یا به موقع رسیدن به محل حادثه نیمی از عملیات محسوب می شود بطوری که از لحاظ روحیه و بار روانی در پرسنل بسیار موثر می باشد.

 بعنوان مثال اگر حریق خودروئی را در پارکینگ ساختمان در زمان ابتدایی با یک یا  دو خاموش کننده دستی اطفاء می شود درطی چند دقیقه با اعزام یک دستگاه خودرو آتش نشانی و حتی دیگر ما شاهد حریق دراکثر پارکینگ هستیم ودراین حالت دیگر یک ایستگاه جوابگوی این مسئله نیست. نیاز به دو ایستگاه ولو بیشتر نیاز است. پس برای آتش نشانان یک ثانیه هم ارزشمند است چرا چون همین یک ثانیه یا یک لحظه بتوان ازیک سقوط ویا یک انفجار و… جلوگیری کرد با برنامه ریزی دقیق تمرینهای روزانه، هفته ای، ماهانه و… تجهیزات ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی، استفاده از خوردوهای پیشرفته و پرشتاب و موتور سیکلت و هلیکوپتر که هرکدام درسطح حوزه خاص خود حتی درمناطق ای مانند نمایشگاه ها تجمعات گسترده ای که مناطق کوچک است  وجمعیت انبوه است. از دوچرخه ، اسکیت و… می توان استفاده کرد، احداث ایستگاههای آتش نشانی با توجه به استانداردهای موجود بتوان در زمان بسیارکم و معمول به محل حادثه در شهرهای بزرگ حضور پیدا کرد. در شهرهای بزرگ مشکل ترافیک ازجمله مشکلات اصلی محسوب می شود و آتش نشانی هم درگیر این مسئله است با توجه به مسیرهای ویژه وخاصی که در معابر تعیین می شود باز هم این مشکل بطور کامل حل نشده اما موثر بوده است که طبق آمار سازمان آتش نشانی تهران تغییر در جدول شماره ۱ قابل مشاهده می باشد.مشکلات و مخاطراتی که باعث می شود در زمان رسیدن تیم عمل کننده در محل عملیات، زمان افزایش واززمان مناسب فاصله گرفت .

 

ادامه مطلب

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۰۲
  • ۱۵۷ نمایش
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی