هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

معیارهای طراحی سیستم های اعلام و اطفاء حریق

پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ق.ظ

برای جلوگیری از اعلام حریق های اشتباه، این آشکارساز ها باید در محیط های تمیز نصب شوند تا در اثر آلودگی و دود محیط به اشتباه اعلام حریق صادر نشود. گزینه مناسب دیگر استفاده از آشکارساز های حرارتی است.

سیستم های اعلام حریق برای اطمینان از دوکانال در نظر گرفته می شود. آشکارساز ها بصورت سِری هستند، بدین معنا که در این حالت حداقل دو کراسینگ تعریف می شود که در صورت اعلام حریق از هر دو طرف آنها سیستم اطفاء حریق بکار بیافتد. در واقع اعلام برای هر مسیر بصورت مستقل ارسال می شود ولی عمل اطفاء حریق تنها در صورت ارسال دو سیگنال انجام می شود. در این حالت می توان از آشکارسازهای دودی و حرارتی بصورت ترکیبی استفاده کرد.

در سالن هایی که سیستم اطفاء حریق نصب شده بصورت ثابت وجود دارد از آژیرهای صوتی و چراغ گردان برای اطلاع افراد استفاده می شود. جهت اعلام حریق می توان از آشکارساز هایی استفاده کرد که خروجی آن ها مستقیماً با پاشش CO2 به تابلوی مرکزی اعلام حریق ارسال می شود.

 

چگونگی حفاظت ساختمان کلید خانه

اگر کلید های موجود در کلید خانه از نوع روغنی باشد، این ساختمان ها از مناطق پرخطر محسوب می شود و طراحی سیستم اطفاء حریق باید برای آن انجام شود. با توجه به این که در این ساختمان ها کارکنان آن ها بطور دائم در آن حضور ندارند، سیستم اطفاء حریق اتوماتیک بسیار مناسب تر است، در صورتی که کلید موجود در این ساختمان روغنی نباشد، استفاده از سیستم های اطفاء حریق با کپسول های خاموش کننده پیشنهاد می شود.

 

شرح سیستم اعلام حریق در کلید خانه

سیستم های اعلام حریق در کلید خانه می تواند شبیه به سالن کنترل انتخاب شده و ضمن استفاده از آشکارساز های دودی از دو ورودی اعلام بصورت کراسینگ استفاده می شود تا امکان اشتباه به حداقل برسد. بصورت خودکار انجام می شود و باید از آژیر صوتی و چراغ گردان استفاده شود. این آژیرهای CO در کلیدخانه هایی که پاشش بکار می افتد تا اگر فردی در آن محل ها باشد، آسیب نبیند.

 

سیستم های اعلام و اطفاء حریق در پستهای فشارقوی

سیستم های اعلام و اطفاء حریق در پست های فشار قوی بکار می افتد که در این صورت نشانگر اگر CO در محیط وجود داشته باشد هرچه سریعتر از آن خارج می شود. پس از آن چراغ گردان روشن شده و سیستم پاشش عمل می کند و در آن لحظه امکان ورود به محیط وجود ندارد. کلیدخانه های فشار پس از حس کردن دود توسط آشکارساز ها، دستور اعلام حریق را به اپراتور ارسال می کند تا از وجود آتش مطلع شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی