هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

سیستم اطفاء حریق اتوماتیک گازی و انواع آن

دوشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵ ب.ظ

سیستم های اعلام و اطفاء حریق: سیستم اطفاء حریق گازی:

سیستم های اطفاء حریق گازی معمولا در بخش های بحرانی ساختمان های اداری مثل اتاق های کامپیوتر، سرور، برق، مخابرات و اتاق هایی که استفاده از سیستم های اطفاء حریق آبی در آنها ریسک بالایی دارد استفاده می شود. این سیستم های گازی در مناطق حفاظت شده مثل انبارهای آرشیو، توربین های گازی، آزمایشگاه ها، تاسیسات روغن و ژنراتورهای قدرت با مشهوریت کمتری استفاده می شود. همچنین در مناطق سرپوشیده یا بسته شده ای مثل کابین های کنترل که نیاز به استفاده از سیستم های اعلام و اطفاء حریق باشد استفاده می شود.

 

در این نوع از سیستم های اطفاء حریق، گاز های مختلفی وجود دارد که به کاربردهای خاص بستگی دارد و می تواند انتخاب و استفاده شود. این گاز های اطفاء حریق در یک کپسول نگهداری می شود و در حین فعال شدن سیستم، تمام فضای اتاق با این گاز پر شده و در نهایت باعث کاهش اکسیژن فضا تا زیر درصد مورد نیاز برای ادامه حریق می شود و یا با ایجاد یک واکنش شیمیایی جهت از بین بردن مثلث آتش(گرما، سوخت و اکسیژن) از ادامه سوختن جلوگیری می کند.

 

عناصری که در این نوع گاز ها معمولا استفاده می شوند عبارت اند از CO2، FM20، Argon، Argonite. شروع کار این سیستم های گازی توسط یک سیستم اعلام حریق الکترونیکی است که تشخیص حریق توسط سنسورهای حساس به دود و حرارت صورت گرفته و در نهایت عملیات اطفاء حریق با رها شدن عناصر گازی در حداقل زمان و با سرعت بالا انجام می شود. تمام گاز هایی که در این نوع سیستم اطفاء حریق استفاده می وشد ایمن هستند ولی هر کدام دارای مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر هستند. انتخاب نوع گاز بستگی به کاربرد، سطح ریسک پذیری و فاکتورهای ایمنی برای اشخاصی که در ناحیه حفاظت شده تردد می کنند دارد.

در انتخاب گازهای اطفاء حریق پارامترهای فیزیکی دیگری نیاز به بررسی و رسیدگی دارد. بررسی درست بودن اتاق ها از لحاظ باقی ماندن گاز در فضای اتاق در سطوح مقتضی برای زمان لازم است. سیستم های گازی نیاز به اتاق تخلیه فشار برای تطبیق فشار تخلیه داخلی دارد. استخراج گاز ممکن است نیاز به بیرون آوردن تجهیزات دیگری پس از تخلیه باشد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی