هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

استاندارد اروپایی EM54 سیستم اعلام حریق

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۱ ب.ظ

به گزارش ماهنامه مهندسی حفاظت از حریق، استاندارد EN54 Part 13 یک شاخص واقعی عملکرد سیستم اعلام حریق است ولی در بسیاری از موارد به خوبی شناخته نشده و گاهی به طور نادرست از آن تعبیر شده است.

به منظور اطمینان از این‌ که همه بتوانند عملکرد سیستم اعلام حریق خود را بررسی نمایند، Advanced، (یکی از اولین شرکت‌ها که در اروپا به Part 13 نائل گردید)

یک اینفوگرافیک جدید فراهم نموده و موارد مرتبط با Part 13 را که شما باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید، شرح داده است. مطابق این پیشنهاد، EN54-13 یک استاندارد اروپایی است که موارد زیر را تضمین می‌نماید:

  • عملکرد بهینه سیستم اعلام حریق در همه شرایط
  • محافظت مناسب از افراد در یک وضعیت حریق واقعی
  • آسودگی خاطر کامل برای تولیدکنندگان، نصاب‌ها و کاربران نهایی

این استاندارد شامل آزمایش‌های دقیق مراجع معتبر جهانی است که عملکرد مناسب اجزایی که بعنوان یک سیستم واحد یکپارچه‌ سازی می‌شوند را تایید می‌نماید.

در حال حاضر EN54-13 در بسیاری از کشورهای اروپایی الزامی می‌باشد، ولی حتی در کشورهایی که این الزام وجود ندارد، نشانه عملکرد و پایایی سیستم محسوب می‌شود.

اما می پردازیم که سیستم اعلام حریق چیست؟

آتش سوزی یکی از خطر سازترین پدیدههایی است که روی میدهد و زیانهای جانی و مالی به بار می آورد. یکی از وظایف مسئولان بخشهای صنعتی، خدماتی مقابله با آتش سوزی و جلوگیری از مجله حریق گسترش دامنه آتش است.

وظیفه طراحان ساختمانها این است که در طراحی ساختمانها خطرات ناشی از آتش سوزی را به حداقل برسانند و زمینه اقدامات لازم ایمنی را در صورت بروز آتش سوزی، فراهم سازند.

دقایق اولیه شروع آتش دارای اهمیت زیاد و حیاتی میباشد، اما عوامل ایجاد حریق بسیار متنوع بوده و همچنین در تمامی ساعات شبانه روز امکان بروز آن میرود، لذا امروزه سیستمهایی ایجاد گردیده است که میتواند در لحظات ابتدایی آتش سوزی آن را شناسایی کرده و مراتب را به یک مرکز کنترل ارسال نموده و از آن طریق فورا، مهندسی حریق توسط آژیر، به ساکنین اعلام کند و یا با تلفن به مراکز آتش نشانی خبر دهد. بعضی از سیستمها در صورت لزوم (برای مکانهای حساس) میتوانند بطور اتوماتیک حریق را خاموش کنند.

وسایل خبر دهنده در سیستم اعلام حریق مانند آژیرها، زنگها، بوقها، لامپها میباشند که در صورت بروز حریق و شناسایی آن توسط مرکز کنترل، فرمان گرفته و ساکنین یا افراد داخل ساختمان را مطلع میسازند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی