هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

دتکتورهای دودی و انواع آن

يكشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱ ق.ظ

به گزارش بازار نگین رازی، کاشف یا همان دتکتور، یکی از قطعات سیستم های اعلام حریق است که وظیفه آن کشف و اعلام حریق در سیستم های هوشمند می باشد. این قطعه با توجه به این که به دود حساس است، بیشترین کاربرد را در ساختمان ها دارد و همچنین عملکرد دقیق آن تضمین کل سیستم می باشد.

دتکتورهای دودی یونیزه(Ion Smoke Detector)

دتکتورهای یونیزه یا ION، منبع کوچکی از رادیواکتیو است که قابلیت زیادی در کشف دود دارد. متاسفانه این نوع از دتکتورها بدلیل حساسیت بالایی که دارند ضریب خطای زیادی داشته و اعلام کاذب(False Alarm) بوجود می آورند.

تعمیر این نوع دتکتورها فقط در کارخانه امکان پذیر است و از بین بردن آن باعث آلودگی های خطرناک در محیط زیست می شود. بدلیل معایب زیاد آن و همچنین استاندارد های جدید، تولید و مصرف آن بسیار محدود شده و استفاده آن در محیط های مسکونی ممنوع است.
محل نصب این نوع دتکتور ها بر روی سقف می باشد و به هر نوع دود واکنش سریع دارد، حتی گرد و غبار!

دتکتور دودی اپتیکال(فتوالکتریک Photoelectric)(Optical Smoke Detector)

این نوع دتکتورها براساس ارسال و دریافت اشعه ماوراء بنفش کار می کند و شکست نور باعث فعال شدن آن و آغاز عملیات اعلام حریق خواهد شد.

دقت حسگرهای این نوع دتکتورها بیشتر بوده و خطای آن خیلی کمتر از نوع یونیزه می باشد، بدلیل این که ذرات معلق در هوا نمی توانند باعث شکست نور بشوند و در نهایت فقط دودهای واقعی حاصل از آتش سوزی ها می تواند دتکتور اپتیکال را فعال کند.
مکانیزم داخل این دتکتور با استفاده از الگوریتم خاصی که از پیش تعریف شده مقدار دود را ابتدا اندازه میگیرد سپس عمل می کند. محل این نوع دتکتور ها نیز بر روی سقف می باشد و کاربرد آن محدودیت استفاده در محیط های مخلتف را ندارد تجهیزات لباس کار.

دتکتور دودی بیم(Beam Smoke Detector)

روش عملکرد بیم دتکتور پرتوافکنی است. مکانیزم این نوع دتکتور مشابه دتکتورهای اپتیکال است اما به جای ارسال و دریافت سیگنال در خود دتکتور، این عملیات در فضای باز انجام می شود و گیرنده با فاصله حداقل ۵ و حداکثر ۱۰۰ متر از یکدیگر روی دیوار و در ارتفاع مشخصی نصب می شود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۹/۲۸
  • ۱۱۸ نمایش
  • mosen th

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی