هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست و میزبانی وب دهاستینگ انواع هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست اروپا و هاست ایران با خدمات وب از جمله طراحی وب سایت و طراحی اپلیکیشن امنیت و بهینه سازی و سئوی سایت

سیستم های اعلام حریق چیست؟

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵ ق.ظ

به گزارش بازار نگین رازی، استفاده از سیستم های اعلام حریق جزئی از برنامه های مهم ساختمان ها و امکان صنعتی شده است، به این دلیل که خسارتهای ناشی از حریق را به حداقل رسانده و همجنین به جهت اطلاع رسانی به ساکنین برنامه ریزی شده است. همانطور که از نام این سیستم ها پیداست، حریق را اعلام می کنند. این سیستم ها با سیستم اطفاء حریق متفاوت است ولی آنها را با نام سیستم های اعلام و اطفاء حریق می شناسند.

 

انواع سیستم های اعلام حریق:

  1. سیستم اعلام حریق متعارف(Conventional)
  2. سیستم اعلام حریق ادرس پذیر (Addressable)
  3. سیستم اعلام حریق هوشمند

 

۱- سیستم اعلام حریق متعارف(Conventional):

سیستم های متعارف در اعلام حریق، از سیستم های بسیار قدیمی می باشند که با توجه به کیفیت پایین شان هنوز مورد استفاده قرار میگیرند. در این سیستم چند دتکتور و شستی که می تواند یک منطقه از محیط را پوشش دهد در قالب یک مدار بهم پیوسته به تابلوی کنترل مرکزی وصل می شود. پس هر مدار نماینده یک منطقه یا زون(zone) است. هر تابلوی کنترل مرکزی می تواند ۲، ۴، ۸، ۱۲ یا مدارهای بیشتری را پشتیبانی کند.

 

 

۲-سیستم اعلام حریق ادرس پذیر (Addressable):

اصول کشف و تشخیص حریق در این سیستم ها نیز همانند سیستم های متعارف می باشد، با این تفاوت که در این سیستم ها هریک از دتکتورهای اتوماتیک یا شستی ها دارای آدرس منحصر بفرد و خاصی هستند که از طریق آن تابلوی کنترل مرکزی می توانید هریک از آنهارا تعیین و شناسایی کند.

 

 

۳-سیستم اعلام حریق هوشمند:

سیستم های اعلام حریق هوشمند توانایی اتصال به سیستم های قدیمی متعارف را با طیف وسیعی از قابلیت های جدید دارد. طراحی این سیستم به این شکل است که بیشترین کارایی در بیشترین سادگی در کلیه مراحل طراحی، نصب و راه اندازی را برای تمام سطوح کاربری دارد.

در مطالب بعدی در مورد مزایا و معایب این نوع سیستم ها و همچنین تجهیزات مختلف هر سه نوع سیستم صحبت خواهیم کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی